Tanchiștii invizibili

Vesnicia si admiterea s-au nascut la sat

Stiti istoria asta recenta cu modificarea pe care o face Ministerul Educatiei in privinta cotelor de admitere in universitati? Parerile sunt foarte diferite, evident. Unii zic ca dreptate in asta nu-i, altii lauda si aplauda.

Sa va spun de anul meu de admitere la universitate. Erau vreo 8 locuri la buget la facultatea aia geniala spre care m-a palit pacatu sa-mi dau dosarul. Concursul s-a dat la 40 persoane pentru 1 loc de buget. In anul ala s-a dat test de capacitate, iar rezultatele s-au insumat cu media de la liceu.  Eu am intrat in concurs cu o medie de om normal si am dat testul de capacitate la fel de normal. Numele meu a fost primul sub linie. Primul sub linie!!! Acea linie nefericita care despartea pe foita de pe usa USM-ului bugetarii fericiti de restul pacatosilor.

admitereaIn lista de aur, primii 4 erau din rural, 1 era din familie defavorizata, 1 era copil de veteran transnistrean, 2 din urban. Asadar, cateva sute de elevi din liceele din Chisinau (Balti, Cahul, Hancesti, Orhei, etc) si-au faramat mintile pentru 2 locuri.

Acum, ca sa fiu rea pana la capat, daca mai veneau niste orfani sau persoane cu dizabilitati in concurs, asa numita “cota urbana” n-ar mai fi existat. Cine a inventat chestia asta? Si chiar daca in spate statea un scop nobil, nu se putea gandi o cale mai inteligenta?  Pana la urma, eu cred ca am fost discriminata. In vara aia nenorocita plangeam si sughitam ca nu m-am nascut acolo unde se naste si vesnicia, la sat adicatelea.

Mai departe, grupa mea de facultate:

80% din studentii din cursul meu de facultate – de la sate. 3 din cei 8 bugetari erau chiar cu mine in grupa. Mai, lume, era jale. La sfarsitul primului semestru, doi nu adunau de media necesara ca sa-si mai ia bursa (7,5 sau 8, nu mai tin minte).

Cea mai mare inegalitate de IQ-uri am descoperit-o si am trait-o in anii de studentie. Cumva, am fost in aceeasi realitate cu parintii mei, care imi tot povesteau cum seful grupei era intotdeauna tipul care venise din armata, dar care n-avea treaba cu studiile, sau tipul cu sindicatele, sau partidul.

 

Cam asta despre inegalitate. Va doresc sa va nasteti in locul potrivit.

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Aprilie 25, 2014 de în Blog, pentru ca NU şi etichetată , , , , , , , .
